(58) 710 7007 / 512 125 388 alliance.gdansk@gmail.com

KURSY OGÓLNE

 

Jak używać?
Kliknij na tytuł aby rozwinąć. Ponowne kliknięcie zwinie go.

 

Jeśli nie znajdą państwo porządanych informacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Odpowiemy na wszelkie pytania najszybciej jak to tylko możliwe.

Ceny dla klientów firmowych chcących nawiązać współpracę są indywidualnie dopasowywane do
potrzeb i wymagań firmy.

Płatności za kurs należy dokonywać przelewem na konto:
Gdańskie Stowarzyszenie Alliance Française ul. Sienkiewicza 5/3 80-227 Gdańsk
Bank PKO BP 45 1020 1156 0000 7602 0065 3956
Podając w tytule przelewu prosimy o nazwisko ucznia, oraz symbol poziomu kursu.

Poziom początkujący – I semestr A1.1

 

Ilość zajęć w tygodniu: 2 x 90 min. w tygodniu lub 1 x 180 min. (sobota)
Ilość godzin w semestrze: 60h  
Podręcznik: „Alter Ego + 1” lub „Cosmopolite 1”

Kompetencje językowe i komunikacyjne:

-Przedstawianie siebie i kogoś
-Witanie i żegnanie się
-Przedstawianie swoich marzeń
-Wypełnianie formularza z danymi osobowymi
-Podawanie informacji o swoim mieście i opis swojego ulubionego miejsca
-Uzyskiwanie informacji na temat wolnych miejsc w hotelu i rezerwowanie pokoju
-Wskazywanie drogi, pytanie o drogę
-Redagowanie kartki pocztowej
-Opowiadanie o: swojej swojej rodzinie, bliższej i dalszej, pracy, zajęciach, upodobaniach,
o swoim samopoczuciu, pytanie o samopoczucie rozmówcy,
-Określanie cech charakteru i usposobienie
-Informowanie o ważnych wydarzeniach rodzinnych
-Gratulowanie i wyrażanie współczucia
Gramatyka
-Czasowniki I grupy z końcówką -er
-Znajomość podstawowych czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym (être, avoir, prendre, descendre, aller, faire, venir)
-Rodzajniki określone i nieokreślone (podstawowe zasady stosowania)
-Zdanie przeczące (ne…pas)
-Rodzaj męski i żeński przymiotników
-Liczba mnoga rzeczowników i przymiotników
-Rodzajniki ściągnięte : du, des, au, aux
-Pytania intonacyjne / pytania przez „est-ce que”
-Zaimki toniczne
-Zaimki przymiotne wskazujące
-Zaimki przymiotne dzierżawcze

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne
-Liczebniki, numery telefonów
-Narodowości i kraje
-Dni tygodnia, miesiące, daty
-Zawody, miejsca pracy
-Przyimki miejsca
-Plan miasta, budynki, instytucje
-Sporty i inne zajęcia, hobby
-Członkowie rodziny
-Części ciała

 

Poziom początkujący – I semestr A1.1

 

Ilość zajęć w tygodniu: 2 x 90 min. w tygodniu lub 1 x 180 min. (sobota)
Ilość godzin w semestrze: 60h  
Podręcznik: „Alter Ego + 1” lub „Cosmopolite”

Kompetencje językowe i komunikacyjne:

-Przedstawianie siebie i kogoś
-Witanie i żegnanie się
-Przedstawianie swoich marzeń
-Wypełnianie formularza z danymi osobowymi
-Podawanie informacji o swoim mieście i opis swojego ulubionego miejsca
-Uzyskiwanie informacji na temat wolnych miejsc w hotelu i rezerwowanie pokoju
-Wskazywanie drogi, pytanie o drogę
-Redagowanie kartki pocztowej
-Opowiadanie o: swojej swojej rodzinie, bliższej i dalszej, pracy, zajęciach, upodobaniach,
o swoim samopoczuciu, pytanie o samopoczucie rozmówcy,
-Określanie cech charakteru i usposobienie
-Informowanie o ważnych wydarzeniach rodzinnych
-Gratulowanie i wyrażanie współczucia
Gramatyka
-Czasowniki I grupy z końcówką -er
-Znajomość podstawowych czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym (être, avoir, prendre, descendre, aller, faire, venir)
-Rodzajniki określone i nieokreślone (podstawowe zasady stosowania)
-Zdanie przeczące (ne…pas)
-Rodzaj męski i żeński przymiotników
-Liczba mnoga rzeczowników i przymiotników
-Rodzajniki ściągnięte : du, des, au, aux
-Pytania intonacyjne / pytania przez „est-ce que”
-Zaimki toniczne
-Zaimki przymiotne wskazujące
-Zaimki przymiotne dzierżawcze

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne
-Liczebniki, numery telefonów
-Narodowości i kraje
-Dni tygodnia, miesiące, daty
-Zawody, miejsca pracy
-Przyimki miejsca
-Plan miasta, budynki, instytucje
-Sporty i inne zajęcia, hobby
-Członkowie rodziny
-Części ciała

 

Poziom początkujący – II semestr A1.2
Ilość zajęć w tygodniu: 2 x 90 min. w tygodniu 

 

Ilość godzin w semestrze:  60h w sem.lub1 x 180 min. (sobota) ,  60h w sem. 

podręcznik: „Alter ego +1” 

 

Kompetencje językowe i komunikacyjne : 

  • pytania o godzinę/podawanie godziny 
  • zapraszanie/akceptowanie/ odmawianie zaproszenia 
  • redagowanie krótkiego zaproszenia oraz podziękowania za zaproszenie 
  • przedstawianie swoich codziennych czynności 
  • opowiadanie o wydarzeniach, które miały miejsce w przeszłości 
  • rozumienie ankiety/formularza 
  • zadawanie pytań (intonacja, inwersja, est-ce que) 
  • wyrażanie swoich planów 
  • korzystanie z telefonu 
  • opisywanie osoby (jej wyglądu oraz cech charakteru) 
  • wyrażanie swoich odczuć/doznań 
  • mówienie o porach roku i o pogodzie/ rozumienie prognozy pogody 
  • opisywanie położenia geograficznego 
  • mówienie o swoich zajęciach w czasie wolnym, o hobby 
  • relacja z wycieczki/ ze zwiedzania miasta 
  • redagowanie kartki/ listu z wakacji 

 

Zagadnienia gramatyczne: 

  • czasownik „devoir” i  wyrażenie „il faut” 
  • czasowniki zwrotne 
  • czasowniki „pouvoir” i „vouloir” 
  • czas przeszły „passé composé” z czas.posiłkowym AVOIR i ETRE 
  • czasowniki zwrotne w czasie „passé camposé” 
  • tryb rozkazujący, tryb rozkazujący czasowników zwrotnych 
  • czas przyszły „futur proche” 
  • czas przeszły „passé récent” 
  • czasowniki zakończone na „ir” 
  • miejsce przymiotników w zdaniu 
  • zaimek « y » 
  • czas przyszły „futur simple” 
  • czas teraźniejszy ciągły „présent continu” 

Słownictwo: 

  • sposoby określenia godziny 
  • program telewizyjny 
  • plan zajęć dnia, czynności dnia codziennego 
  • wyrażenia czasowe 
  • wydarzenia rodzinne 
  • święta i tradycje 
  • konwersacja telefoniczna 
  • pogoda / klimat 
  • opis twarzy i wyglądu zewnętrznego 
  • zmysły i postrzeganie 
  • położenie geograficzne 
  • spędzanie wolnego czasu / zwiedzanie miasta/ wyjazdy 
Poziom początkujący – III semestr A2.1
Ilość zajęć w tygodniu: 2 x 90 min. w tygodniu 

 

Ilość godzin w semestrze:  60h w sem.lub1 x 180 min. (sobota) ,  60h w sem. 

Podręcznik: „Alter ego +1” 

Egzamin (zalecane): DELF A1 

 

Kompetencje językowe i komunikacyjne : 

  • Wypowiadanie się na temat jedzenia: upodobania gastronomiczne, sposoby odżywiania się 
  • opisywanie ubioru, stylu, wyglądu, wyrażanie swojej opinii na temat stroju (pozytywnej i negatywnej)  
  • udzielanie rad dotyczących wyglądu i ubioru  
  • opisywanie przedmiotów, dokonywanie wyboru 
  • Robienie zakupów, podawanie ilości, pytanie o cenę 
  • Wybieranie restauracji, porównywanie 
  • zamawianie posiłku w restauracji, formułowanie opinii na temat potrawy 
  • mówienie o przeszłości, wspominanie 
  • porównywanie przeszłości i teraźniejszości 
  • opisywanie domu, mieszkania i zmian w nim zachodzących 
  • zasięganie i udzielanie informacji o mieszkaniu do wynajęcia 
  • mówienie o relacjach współmieszkańców wyrażanie reguł i nakazów i zakazów Zagadnienia gramatyczne: 
    • rodzajniki cząstkowe, du, de la de l’ 
    • rodzajniki nieokreślone un, une, des i określone le, la les 
    • określanie ilości + rzeczownik, rodzajniki po negacji 
    • zaimki dopełnienia bliższego COD 
    • zaimki dopełnienia dalszego COI 
    • zaimki względne qui, que 
    • przymiotniki zakończone na – able 
    • zaimek en i  y 
    • przeczenie ne… plus, restrykcja neque 
    • czas imparfait 
    • czasy passé composé i imparfait 
    • stopniowanie przymiotników i przysłówków 
    • zwroty czasowe il y a, depuis, dans 

    Słownictwo: 

    • jedzenie, posiłki, ulubione potrawy 
    • ubiory, kolory, wzory, tkaniny 
    • przedmioty, kształty, formy, materiały 
    • zakupy, sklepy 
    • restauracja, posiłek i jego etapy 
    • miasto i wieś 
    • mieszkanie, dom i jego otoczenie, mieszkanie alternatywne 
    • umeblowanie i wyposażenie mieszkania 
    • zmiany, transformacje 
    • cechy charakteru, upodobania, relacje międzyludzkie
Poziom średniozaawansowany - I semestr A2.2

Podręcznik: ALTER EGO + 2 lub „Cosmopolite 2”

 

2 x 90 min. (w tygodniu)
– 60h w sem.lub1 x 180 min. (sobota)
– 60h w sem. 

  • Kompetencje językowe 
  • Opisywanie osób i swoich relacji z ludźmi (przyjaźń, miłość, sąsiedztwo) 
  • Opowiadanie o swoich uczuciach 
  • Mówienie o swoich studiach 
  • Redagowanie i rozumienie CV i listu motywacyjnego 
  • Opowiadanie o swoich doświadczeniach zawodowych 
  • Udzielanie porad, wyrażanie konieczności 
  • Opowiadanie o podróżach 
  • Organizowanie wyjazdu 
  • Opowiadanie o swoim miejscu zamieszkania 
  • Porównywanie, uzasadnianie swoich wyborów 

Gramatyka 

  • Zaimki względne: qui que, dont, où 
  • Mowa zależna ( dla czasu teraźniejszego) 
  • Porównania i stopień najwyższy przymiotników 
  • Czasy przeszłe: imparfait i passé composé (przypomnienie i rozszerzenie) 
  • Wyrażenia czasowe: il y a, dans, pendant, depuis, de…à, en 
  • Si + présent / futur 
  • Tryb subjonctif présent 
  • Czas przeszły plus-que-parfait 
  • Zaimki i przysłówki nieokreślone 
  • Przysłówki regularne i nieregularne 
  • Zaimki wskazujące rzeczowne 
  • Zaimki nieokreślone (quelqu’un, personne, nulle part ) 

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne 

  • Cechy charakteru 
  • Uczucia (przyjaźń, miłość) 
  • Studia, Erasmus 
  • Praca / przedsiębiorstwo 
  • Kraj / społeczeństwo 
  • Turystyka i podróże 
  • Jakość życia  stolica / prowincja , miasto / wieś 
  • Stereotypy o Francji i Francuzach
Poziom średniozaawansowany - II semestr A2.3
Podręcznik: ALTER EGO + 2 

 

2 x 90 min. (w tygodniu)
– 60h w sem.lub1 x 180 min. (sobota)
– 60h w sem. 

 

Kompetencje językowe 

  • Wyrażanie opinii na temat telewizji 
  • Rozumienie tytułów prasowych i krótkich artykułów typu „faits divers” 
  • Opowiadanie o wydarzeniu typu „faits divers”, składanie zeznań 
  • Mówienie o przesądach, szczęściu, pechu 
  • Wyrażanie opinii pozytywnych bądź negatywnych o filmach, streszczanie filmu 
  • Zachęcanie i dawanie porad 
  • Składanie pisemnej rezerwacji pobytu 
  • Umiejętność wypowiadania się na temat marzeń, życzeń oraz ustalanie własnych celów 

Gramatyka 

  • Tworzenie rzeczowników i równoważników zdań 
  • Podkreślenie podmiotu i dopełnienia (c’est…qui, c’est… que) 
  • Czasy przeszłe (passé composé, imparfait, plus-que-parfait – powtórzenie i rozszerzenie) 
  • Zaimki dzierżawcze rzeczowne 
  • Uzgadnianie imiesłowu czasu przeszłego z zaimkami COD 
  • Strona bierna 
  • Zaimki osobowe po przyimkach à i de 
  • Miejsce przysłówka w zdaniu 
  • Tryby subjonctif i indicatif 
  • Gérondif 
  • Tryb conditionnel (sugerowanie, planowanie, sytuacja realna) 
  • Wyrażenia celu (subjonctif i infinitif) 
  • Wyrażenia przyczyny i konsekwencji 
  • Zaimki y i en 
  • Zdania warunkowe Si + plus-que-parfait + conditionnel passé 
  • Wyrażanie żalu (conditionnel passé) 

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne 

  • Nowe media internetowe, blogi, portale społecznościowe 
  • Prasa, wydarzenia różne, telewizja francuska, programy telewizyjne 
  • Muzyka francuska, piosenka 
  • Podróże, wycieczki, wyprawy 
  • Rozrywki, życie stowarzyszeniowe, organizacje pozarządowe 
  • Wydarzenia o charakterze sensacyjnym ( kradzież, włamanie, napad etc. ) 
  • Biografie
Poziom średniozaawansowany - III semestr B1.1
Podręcznik: ALTER EGO + 2 

 

2 x 90 min. (w tygodniu)
– 60h w sem.lub1 x 180 min. (sobota)
– 60h w sem. 

Kompetencje językowe i komunikacyjne 

  • Wyrarażanie przyczyny i konsekwencji 
  • Streszczanie książki 
  • Wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej  (niuanse) 
  • Rozumienie biografii, opowiadanie o swoim życiu 
  • Przytaczanie wypowiedzi 
  • Wyrażanie uczucia ulgi, przygnębienia, wzruszenia, złości 
  • Wyrażanie żalu 
  • Wyrażanie opinii, pewności, zwątpienia, woli 
  • Wyrażanie konsekwencji pozytywnej i negatywnej 
  • Wyrażania oburzenia, zarzutów 
  • Systematyzacja argumentacji 

 

Gramatyka 

  • Wyrażenia czasowe en, pendant, jusqu’au moment , désormais 
  • Wyrażenia porządkujące chronologię wydarzeń 
  • Zdania wyrażające uprzedniość i następstwo avant de après avoir / être 
  • Mowa zależna w czasie przeszłym 
  • Zdania warunkowe Si + plus-que-parfait + conditionnel passé cd. 
  • Conditionnel passé- użycie ( żal, wyrzuty) 
  • Subjonctif czy indicatif- użycie 
  • Podwójne zaimki w zdaniu ( COD, COI, en, y) 
  • Subjonctif / indicatif i wyrażenia czasowe 

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne 

  • Literatura i książki 
  • Zawody typologia 
  • Biografia, historia życia 
  • Zdrowy tryb życia 
  • Ekologia i środowisko naturalne 
  • Kampanie społeczne, zachowania aspołeczne 
Poziom zaawansowany - I semestr B1.2

ALTER EGO + 3 lub Cosmopolite cz 3

 

D1, D2, D3 

Podręcznik: ALTER EGO 3+ 

Godziny:  

  • 2×90 min (w tygodniu)  
  • 60 h w sem. lub 1x 180 min. (sobota) 
  • 60h w sem, 

 

Zagadnienia gramatyczne 

  • zaimki względne proste- przypomnienie 
  • zaimki względne złożone 
  • tryb subjonctif- przypomnienie 
  • tryb subjonctif passé i infinitif passé 
  • użycie trybu subjonctif lub bezokolicznika po czasownikach wyrażających uczucia 
  • mowa zależna w czasie teraźniejszym – przypomnienie 
  • mowa zależna ze zgodnością czasów 
  • porównania, stopniowanie przymiotników 
  • czasy przeszłe: passé composé, imparfait i plus-que-parfait (przypomnienie i rozszerzenie) 
  • uzgadnianie participe passé 
  • zdania wyrażające opozycję i przyzwolenie 

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne 

  • wygląd: ubrania, chirurgia plastyczna 
  • zachowania, wady i zalety w życiu zawodowym 
  • uczucia: miłość, przyjaźń 
  • konsumpcja: zakupy, Internet, zakupy przez internet 
  • pieniądze: wydawanie, oszczędzanie, budżet domowy 
  • szkoła, studia, praktyki zawodowe, studiowanie za granicą 
  • wymienianie się doświadczeniem i  umiejętnościami 
  • zapamiętywanie, techniki uczenia się 

Umiejętności językowe i komunikacyjne 

  • wyrażanie opinii oraz uczuć 
  • szczegółowe dokonywanie opisu wyglądu i zachowania 
  • dawanie sugestii i poleceń 
  • negocjowanie, targowanie się 
  • przytaczanie czyichś wypowiedzi 
  • ostrzeganie 
  • redagowanie maila zawierającego reklamację 
  • mówienie o przebiegu nauki i swoich doświadczeniach zawodowych 
  • przeciwstawianie się czyjejś opinii 
  • opowiadanie o sytuacji z przeszłości 
Poziom zaawansowany - II semestr B1.3
Podręcznik: ALTER EGO 3+ 

 

Godziny:  

  • 2×90 min (w tygodniu)  
  • 60 h w sem. lub 1x 180 min. (sobota) 
  • 60h w sem, 

Zagadnienia gramatyczne 

  • Równoważniki zdań 
  • Tworzenie rzeczowników na bazie przymiotnika i czasownika 
  • Strona bierna 
  • Czasowniki zwrotne wyrażające formę bierną 
  • Użycie zwrotów wyrażających przyczynę i skutek 
  • Conditionnel présent i conditionnel passé- użycie 
  • Participe présent i gérondif- uzycie 
  • Subjonctif i infinitif do wyrażania celu 
  • Zwrorty czasowe- depuis, pendant, pour, en, dans, il y a… 
  • Zdania pytające- intonacja, est-ce que, inwersja- rozwinięcie 
  • Przysłówki- tworzenie i użycie 
  • Subjonctif – użycie w zdaniach przeczących i stopniu najwyższym przymiotnika 

 

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne 

  • Media informacyjne, prasa papierowa i cyfrowa, sposoby informowania się 
  • Informacje prasowe i radiowe 
  • Zycie społeczne i polityczne 
  • Działalność stowarzyszeniowa i charytatywna 
  • Zaangażowanie społeczne, organizacje pozarządowe 
  • Sztuka, malarstwo, teatr, kino 
  • Wydarzenia kulturalne 

 

Umiejętności językowe i komunikacyjne 

  • Mówienie o sposobach informowania się 
  • Informowanie o bieżących wydarzeniach społecznych i politycznych 
  • Wyrażanie przyczyny i skutku 
  • Mówienie o informacjach niepewnych, niepotwierdzonych 
  • Wyrażanie zainteresowania 
  • Formułowanie prośby o informacje szczegółowe 
  • Wyrażanie zachęty, dodawanie otuchy, proponowanie pomocy 
  • Wyrażanie celu 
  • Opisywanie obrazu, dzieła sztuki 
  • Wyrażanie propozycji, zaproszenia na wydarzenie kulturalne 
  • Mówienie o sztuce, artystach- wyrażanie opinii 
  • Uczestniczenie w dyskusji 
Poziom zaawansowany - III semestr B.2.1
Podręcznik: ALTER EGO + 3 

 

Godziny: 

  • 2×90 w sem (w tygodniu) 
  • 60h w sem. Lub 1x180min. (sobota) 
  • 60h w sem. 

Zagadnienia gramatyczne 

– wyrażenia określające przeciwieństwa (cependant, même si, quel que soit, etc.)
– zaimki względne proste i złożone
– porównania
– wyrażenia określające przyczynę i stutek (si bien que, tellement, grâce à, etc)
– różne funkcje trybu conditionnel
– neologizmy
– umiejętność logicznej argumentacji wypowiedzi (donc, puis, enfin, etc.) 

Słownictwo / zagadnienia cywilizacyjne
– opozycja: miasto-wieś
– pracować w mieście, mieszkać na wsi
– regiony Francji
– pieniądze / postawy wobec pieniędzy
– postawy ideologiczne Francuzów
– sytuacja cudzoziemców we Francji
– kobiety w polityce
– język francuski / żargony / poziomy języka
– humor słowny 

Kompetencje językowe i komunikacyjne
– precyzowanie tego, co się wie o czymś/o kimś
– usprawiedliwianie się
– opisywanie miejsca
– określanie ilości i jakości czegoś
– robienie wyrzutów / wyrażanie ubolewania
– argumentowanie
– wyjaśnianie różnic i przeciwieństw
– tworzenie nowych słów